Ni Hao! - Reisverslag uit Beijing, China van Florine Groenen - WaarBenJij.nu Ni Hao! - Reisverslag uit Beijing, China van Florine Groenen - WaarBenJij.nu

Ni Hao!

Door: florinegroenen

Blijf op de hoogte en volg Florine

22 September 2011 | China, Beijing

What the fuck (ja Juliet, nu mag het eventjes)en oh my god (zoals een duits meisje vandaag heel uitbundig riep toen ze eindelijk mensen van EF had gevonden), IK BEN IN BEIJING! Het idee blijft toch nog heel erg raar, maar het besef begint toch wel te komen. Ik zit hier gewoon, negen maanden lang, in m'n eentje, in een stad met geen normaal huis te bekennen (alles is minstens 6 verdiepingen hoog), 5 miljoen auto's (wist mijn gastvader me te vertellen) en nog weet ik het hoeveel mensen. En dat alles gaat door elkaar, over elkaar en langs elkaar. Ik vind het nu al ontzettend gaaf om daar een jaartje tussen te mogen wonen.
Maar eerst.. de vlucht. Na het afscheid liep ik daar ineens in m'n eentje, met veel te veel bagage, op schiphol te rennen, omdat ik toch wel een beetje angst had om m'n vlucht te missen. Gelukkig had ik samen met Olivier, een andere nederlandse jongen die ook voor een jaar gaat, ingecheckt. Dat was fijn, want ik voelde me overal toch wat minder onlydelonely. In londen lekker wat gegeten en verder gewoon een prima vlucht gehad met films en weinig slapen.
Op het vliegveld meeten we andere EF studenten en met de taxi zijn we toen naar de EF school gebracht. Overigens na een flinke ruzie tussen onze begeleider, iemand van het taxi regelen en de taxichauffeur: onze bagage was te groot en wilde hij niet in zijn auto.(' welcome in Beijing', ' ja bedankt' )
Wel leuk bytheway, dat ze hier voor elk klein klusje dat wel of misschien ook wel niet op hoeft worden geknapt iemand aannemen. Iemand die dus taxi's regelt, iemand die de hele dag in de lift zit om de lift te regelen en een helehoop schoonmakers. Want ik moet wel zeggen, het ziet er hier allemaal erg schoon uit!
Uiteindelijk ben ik vanuit de EF school (wat natuurlijk ook weer in een 36 verdiepingen hoog gebouw zit) naar mijn gezinnetje voor het komende jaar gegaan. Het zijn erg vriendelijke mensen en ik heb het idee dat ik er in principe een hoop vrijheid heb, wat ik toch wel erg fijn vind.
Ik zit midden tussen een aantal flats met allemaal appartementen erin, wat er van buitenaf echt niet uit ziet. Maar als je dan door de oude, afgebrokkelde deur naar binnen gaat, sta je ineens midden in een modern appartement.
Het scherm waar ik nu op typ is denk ik net zo groot als de tv thuis en alles ziet er gewoon goed uit. Leuk detail is trouwens dat hun konijn, ling mao ofzo, in de badkamer in een kooitje staat. Maar ze vertelde me al dat het een vrouwtje is, dus ik hoefde me geen zorgen te maken als ik ging douchen..
Het is even wennen om in een huis van vreemden te zitten, maar inmiddels heb ik m'n kamer al een beetje in eigen stijl ingericht. Er hangt een groot poster van de plattegrond van Beijing, heb de kalender al hangen en de kussensloop zit om het kussen. Zal hier binnenkort wat foto's opzetten.
In ieder geval, het gaat goed hier!Heb me tot nu toe nog niet alleen gezien, heb al wat mensen leren kennen uit weet ik het waar en heb net al flink door Beijing gewandeld met mijn gastvader, Charls, die me liet zien hoe ik van school naar huis kan lopen. (1 weg voor 's nachts die om is en 1 weg voor overdag die een stukje onder de grond gaat). Hebben meteen Lisa, mijn gastzusje, van school gehaald en die is nu lekker in de kamer naast mij piano aan het spelen.
Ik zal snel weer iets van me laten horen. Morgen een introductie dagje en er werd al gevraagd of ik vanavond mee ging, er wilde er wel een paar de leukste bars laten zien. Ik denk er nog over na, want slapen is ook geen slecht plan en ik heb hier natuurlijk nog een jaar (al besef ik dat niet altijd).
Veel liefs voor jullie vanuit het verre China,
Rina, wat overigens gebombardeerd is tot mijn chinese naam (florine valt hier niet uit te spreken, maar ik betwijfel of ik het nu goed schrijf, ik kan hem namelijk op z'n chinees nog niet echt uitspreken haha)

p.s. Bedankt allemaal nog voor jullie lieve smsjes, berichtjes, kaartjes etc!
en voor degene die het leuk vinden is er nog een mooi youtube filmpje over beijing. Helaas kan ik youtube hier niet gebruiken en de chinese youtube (youku) kan ik met al dat chinees niet echt gebruiken. Maar als het goed is kun je 'm vinden onder 'welcome to Beijing' . Er zijn allerlei verschillende mensen die achter elkaar een liedje zingen op verschillende bekende plekken in Beijing.

  • 22 September 2011 - 10:02

    Maarten:

    Wooow, klinkt allemaal super vet Rina! Er is ondertussen een pakket met high-tea hapjes richting china gevlogen (haha grapje natuurlijk)

    Geniet ervan!

    X

  • 22 September 2011 - 10:54

    Hilde:

    Ooo het is zo onwerkelijk dat je er nu ook echt daadwerkelijk zit! Na zo lang er na toe te leven is het ein-de-lijk zo ver.
    Het klinkt iig wel heel tof allemaal, wat een immense stad niet normaal! Rina, doe je pleegouders de groeten en houd je kamer een beetje opgeruimd ja?
    Maak geen dooie maar ook vooral geen levende. Dikke kus, ik kijk uit naar je volgende verslag! Heel veel succes met alles!

  • 22 September 2011 - 11:05

    Fleur:

    Wauw klinkt echt supertof Rina! Vooral met dat konijn, haha moest echt lachen.
    Maar ik weet zeker dat je echt een toptijd gaat hebben en terugkomt met een karaoketalent van hier tot Tokyo (Beijing), en ik hoop dat je lekker veel Beijing-eend gaat eten (haha goeie griekse grappen)!
    So long gayboy! X

  • 22 September 2011 - 14:02

    Nicole:

    Goh zeg, wat kan jij leuk schrijven zeg. Ik zou toch maar nadenken of je toch niet je berichtjes later met foto 's in boekvorm gaat uitgeven.
    Veel plezier ,
    Gr. Nicole

  • 22 September 2011 - 15:27

    Jessie:

    Hee rina! wat een vet verhaal(A) Goed om te horen dat je geen eenzame uurtjes hebt gehad:) Hoeveel tijdsverschil is het daar eigenlijk? en ga je nu al het meest met die nederlandse om? Veel plezier met de introductiee:)

  • 22 September 2011 - 17:29

    Hanna:

    Lieve FloRina!
    Echt leuk om zo snel al een verhaal van je te lezen! Ben benieuwd hoe je je vakantie door gaat brengen dalijk!
    Ik kan je toch gewoon mailen op je normale e-mail adres? want dan kunnen we alle verhalen uitwisselen die misschien niet voor iedereen bedoeld zijn haha. ;)

    geniet ervan chick! en spreek je snel xxxx

  • 22 September 2011 - 18:32

    Astrid:

    Lief nichtje van me! Het is heel raar om je een jaar lang niet meer te zien! Ik hoop dat ik nog genoeg met je kan skypen, en natuurlijk ga ik je ook nog volgen! Ik hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben in Bejing! Ik ga je missen! Liefs, Astrid

  • 22 September 2011 - 19:56

    Rianne:

    Hoi Flo,
    Blij dat je goed geland bent en een goed gevoel bij je gastgezin hebt. Hoe is het weer daar, vroeg ik me af..
    Veel succes morgen en tot mails.
    liefs rianne

  • 22 September 2011 - 22:45

    Annette:

    Hee Rina! Wat fijn te horen dat het goed met je gaat!!

    Ik mocht vandaag voor de achterblijvers zorgen (je ouders en zusje kwamen gezellig iets drinken @kc) dus heb al wat verhalen gehoord.

    Lekker genieten daar, en waarschijnlijk ben ik in juni 20kg aangekomen nu ik zelf alle lekkere dingen op moet eten! (sinds vandaag chocoladefondue!)

    Ik kijk uit naar je volgende reisverslag!

    En voel je vooral niet 'onlydelonely'! Super trots dat je de stap hebt genomen! Je zit er toch maar mooi!

    Tot volgend berichtje,
    Dikke kus
    Annette

  • 23 September 2011 - 19:47

    Jiàofù Jeroen:

    Ha Florine,
    "En nu is ze aan het inchecken, en nu gaat ze door de douane. Nu zal ze wel in de lucht zitten en waar zal ze daar nu aan denken..." Allemaal van die gedachten die dan door mijn hoofd heen gaan als ik denk aan eergisteren. Je zit nu in de rollercoaster van indrukken. Laat het lekker tot je komen en probeer nog niet alles te snappen. Dat gaat niet. Als je probeert er achter te komen wat je op je bord hebt, kun je lachwekkende taferelen krijgen. (leg immers maar eens kippenborst vlees uit). Neem wel af en toe rust om die indrukken te laten landen, of opstijgen afhankelijk van waar het moet zitten.

    Geniet ervan,

    Liefs, ook namens Helma,

    Je peetoom, Jeroen

  • 24 September 2011 - 16:13

    Rowie:

    Nice nice florine! We doen snel even skypee! Havee fun lieverd!! Xxxx

  • 24 September 2011 - 19:09

    Oma Groenen:

    ha lieve schat fijn om jouw even een krabbeltje te sturen .ik heb je reisverhaal gelezen.heel leuk.van je ouders hoorde ik dat je ook nederlandse mensenontmoet hebt,fijndat het goed met je gaat.ik volg je.veel liefs oma dag

  • 26 September 2011 - 07:11

    Teun:

    Het klinkt allemaal prima Florine!
    Maak er wat van en vooral genieten!

  • 28 September 2011 - 20:51

    Marjo:

    dat op-stap-gaan van jouw gaat gewoon door daar aan de andere kant van de wereld!! jij gaat 't daar wel maken denk ik zo!! gr. marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Beijing

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

Tranen op komst?

26 Maart 2012

Chinese kookkunsten

04 Maart 2012

Vuurwerk, rode lampionnen en een leeg Beijing

16 Januari 2012

Datong & Pingyao

21 December 2011

Xinnian kuail le!
Florine

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 25996

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 Juli 2012

Beijing

Landen bezocht: